BMW 750

iAL Shadowline

Hinta: 5 000 €
Myy nykyinen autosi

Myydään

Ilmoitus jätetty12.12.2023

Sijainti

Perustiedot

Vuosimalli

1993

Mittarilukema

253 000 km

Moottoritilavuus

5.0 l

Käyttövoima

Bensiini

Vaihteisto

Automaatti

Rekisterinumero

-

Ajoneuvovero
Polttoainekulut

-

Toimituskulut

300 €


Esittely

BMW V-12 huippumalli Shadowline-varustuksella. Aikoinaan vain muutamalla suomalaisella oli varaa ostaa maailman paras auto, silloinkin yrityksen rahoilla. Toin ajamalla Saksasta vuosia sitten projektiksi, mutta eipä ole edennyt. Nyt myyn auton kunnostettavaksi, myöhemmin ehkä ajokuntoisena, mutta eri hintaan. Rekisteröity 11/93 ja valmistettu 7/93. Tuhannen kilometrin aikana en havainnut nesteiden katoamista. Polttoainetta kuluu laillisilla suomi-nopeuksilla kymmenen litran molemmin puolin. Huoltokirjan viimeinen päiväys 08/2000 on tehty 141 tuhannen huollossa. Parasta autossa onkin moottori, vaihteisto, sisustus ja ruosteettomuus. Autossa on lommoja ja naarmuja ja vähän muutakin laittamista. Vioista lisätietoja kysymällä. Puheet BMW:n varaosien ja korjauksien kalleudesta voidaan sitten tämän auton myötä unohtaa, sillä myyn tästä moottorin 2000 ekellä, vaihdelaatikon saa 1000 ja niin edelleen. Varusteista: Auto on varustettu mm. tuplalaseilla, sähköisesti säätyvällä EDC -alustalla, ilmastoinnin saastetunnistimella ja vaikka millä. Luonnollisesti sähkösäätöiset nahkaistuimet, vakionopeus, ilmastointi, ajotietokone, irrotettava koukku jne. kuuluvat asiaan. Laittamista: Puutteet isoimmasta päästä: lommot ja naarmut, alustassa ainakin muutamassa liitoksessa väljää, öljyvuotoja, radio puuttuu, ovien lukot kaput. Lisäksi konehuoneesta puuttuu kaikenlaista pientä nippeliä ja ruuvia. Ne on saatavissa seuraavasta varaosa-autosta. Tämä yksilö ei ollut aivan sitä mitä olin ostamassa. Auto on liian hyvä varaosiksi. Myyn sen kuitenkin vaikka osina. Nykykunnossa auto sopii vain henkilölle jolla työkalut pysyy kädessä ja joka ymmärtää mitä on ostamassa. Tässä kunnossa auto ei mene katsastuksesta läpi. Lukuisista tiedusteluista olen poiminut alle muutamia. Niissä kummastuttaa se, että kun vastaan renkaiden olevan hyväkuntoiset ja peltien ruosteettomat niin asian pitäisikin ilmeisesti olla päinvastoin. Auton halpa hinta kummastuttaa - toisaalta se on kuitenkin kallis koska se on vielä myymättä. Autolla olen ajanut n. 1000 km ja voin ajaa sen eri korvauksella minne tahansa Suomessa. K: mitä vikoja siinä on lähinnä? Vaikka ne pahimmat. Ja saisinko lisäkuvia, niin sisältä kuin ulkoa. Onko autoa yritetty katsastaa vai odotetaanko veropäätöstä? Vai jäikö kenties menemättä läpi? V: Mielestäni kalleusjärjestyksessä: Peltien kosmeettiset viat, ei ruostevikoja, alustan väljyydet, en ole tutkinut, mutta varmasti niitäkin on. Lukot pitää vaihtaa oviin, tulee seuraavan varaosaauton mukana Muut viat ovat halvempia helpompia ja halvempia. Voihan se mennäkkin. Sen tietää vasta kun kokeilee. K: Pintanaarmut ja pikkulommot ym ulkonäköviat ei minua haittaa. Miksi auto ei menisi katsastuksesta läpi? Eikö jotku saaste tai turvalaitteet toimi? V: Tämän punaisen myyn siis purkuautona. Sen sijaan se musta ja harmaa ovat katsastettuja mutta ei verotettuja. Alustan lisäksi katsastuksessa puuttuvat todennäköisesti ovien lukkoihin ja sivuvilkkuihin. Nyt pakkasten tultua ohjaustehostimesta näyttäisi häipyneen öljyä. Katsastettuja, mutta ei verotettuja ovat sen sijaan se musta ja pitkä harmaa. Auton mukaan tulee tietenkin tarvittavat paperit. Vastaavuustodistuksen hankin 75 eurolla. Puuttuvia osia saat seuraavasta autosta, sillä onhan tämä turhan hieno romutettavaksi. Itse en sitä ehdi kunnostamaan.vähään aikaan. K: Lommot ja naarmut ovat pikkujuttuja, mikäli eivät ole kohdistuneet tukirakenteisiin. Oletan etteivät ole. Missä alustan väljyydet ovat . tukivarsissa? raidetangoissa? ohjausnivelissä? iskunvaimentimissa? Vai onko alusta yleisesti vaan väljähtynyt? Öljyvuodot . koajosi aikana ei nestehukkaa esiintynyt, eli oletan konehuoneen olevan yleisesti "rasvassa". Vai vuotaako joku iskunvaimennin? Ovien lukot . puuttuvatko kokonaan vai eivät suostu lukkiutumaan murron takia? Jokaisen oven lukko? Ja sitten konehuoneen puutteet . nippelien ja ruuvien puutteet ymmärrän kiinnikkeiden puutteiksi, mutta puuttuuko sieltä konkreettisesti jotain tiettyä osakokonaisuutta? Autollahan pystyi ajamaan, joten oletan ettei. Vai ajetaanko autolla vikavalojen palaessa? Toivon, että ymmärrät nyt toiveeni kokonaisuuden, eli autoharrastajana sinä tiedät varmasti mitä tarvitsee tehdä pintapuolisten peltien lisäksi, että tästä saisi vielä auton aikaseksi. nimenomaan harrastukseksi eikä käyttökulujen kammoksi. Osat ainakin selittää asiat tavalla, jolla itse ainakin pelästyn entistä enemmän kuluista, korjauksista ym. asioista :) , mutta ymmärrän varauksellisuutesi, koska jälkikäteen löytyy varmaan monia, jotka osaavat tulla kinumaan myymästäsi autosta. Mutta itse ainakin ostan, mikäli hyvin kerrotaan ja tiedän alusta alkaen mitä tuleman pitää. Painajaista en halua ostaa, vaan nähty painajainen on parempi. Eli en potki renkaita turhan liian pitkään. V: Varaosa-auto saattaa tulla seuraavalla reissulla. Ajankohta on punaisen myynnin jälkeen. Ei lukkoja ole viety. Ne on rikottu eli siihen on todennäköisesti murtauduttu. Vuoto on todennäköisesti letkuissa/liittimissä - jätän tutkimisen seuraavalle käyttäjälle. K Saakohan sen sitten ajamalla liikkeelle, jos vuoto ei paha. V: Olen ajanut sillä 1000 km ja tuon sen ajamalla polttoaine + 20 euron siirtovakuutus ja paluulippukuluja vastaan minne tahansa Suomessa. Auto on edelleenkin ajokunnossa. K: Juu, eihän tässä sitten ole kyseessä niin paha homma. . . Koska toisaalta oletin 3500 olevan niin vähän, että pelästyin jo sen takia :) . Toisaalta taas, kokemusta ei ole tän kokoluokan ja ikäluokan hinnoista. Mutta ymmärrän siis niin, että lukot voi ostaa (tai jopa saada kaupanpäälle) sinulta tulevasta varaosa-autosta ja auto on muuten siinä kunnossa, ettei jouduta ajamaan esim. seuraavat 500 km ilmajouset pohjassa samalla, kun jännittää, että pysyykö kaikki osat alustassa kiinni. Eli myöskään kolaroidusta vehkeestä ei ole kyse, joka vietättäis suoralla tiellä jatkuvasti suuntaan jos toiseen.


Tekniset tiedot

Käyttöönotto
11.1993
Korimalli
Coupe
Vetotapa
Takaveto
Moottorin tilavuus
4980 cm³
Teho
220 kW / 295 hv
Vetomassa jarruin
1600 kg
Vetomassa jarruitta
650 kg
Väri
Punainen
Henkilömäärä
5
Ovien lukumäärä
4

Lisävarusteet (12)

Ilmastointi, Lämmitetty takalasi, Sähköiset istuimet, Monitoimiohjauspyörä, Käsikäyttöinen katto, Metalliväri, Kevytmetallivanteet, Vakionopeudensäädin, Ohjaustehostin, ABS -jarrut, Vetokoukku, Huoltokirja

Ilmoittajan tiedot

mikkojuha

Käyttäjänä

Toukokuu 2016

Sijainti

Tampere

Henkilöllisyys

Tunnistettu

Suojattu reCAPTCHA-palvelun avulla. Tietosuoja - Ehdot

Autovex

Kyllästyttääkö auton myynti? Me teemme sen helpoksi ja kannattavaksi!

AutoVexin avulla tavoitat yhdellä kerralla kaikki suurimmat autoliikeketjut, sekä sadat keskisuuret ja pienet autoliikkeet ympäri maan. Ilmaiseksi!

Siirry AutoVexiin