Sprinter 319cdi reissureki.

Hinta: 23 900 €

Myydään

Ilmoitus jätetty16.4.2024

Sijainti

Tiedot

Myyntiin uuden projektikuumeen takia reissu/retkeilykäyttöön rakennettu pitkä sprintteri. Auto purettu keväällä -22 sisältä kokonaan ja eristetty aluksi 13mm armaflexillä ja sen päälle on laitettu 50mm ewonavilla, Myös etukatto on käytetty pois ja eristetty/verhoiltu. Kaikki kotelorakenteet joihin armaflex ei taitu, on eristetty ewonalla. Ennen eristyksiä kaikki kotelorakenteet on ruiskutettu kotelosuojalla. Tarkenee. Katolla thulen kattoluukku ja taaempana vielä suljettava ilmanvaihtoventtiili. Katolla 430W aurinkopaneli ja sille victronin 30A lataussäädin. Hupiakkuna 160Ah agm jolle panelin kaverina ajonaikainen 30Ampeerinen victronin dc-dc laturi, saa kojelaudan napista halutessaan pois päältä. Hupipuolella on myös victronin bmv-702 akkuvahti/shuntti jolla voi seurata akkujen varaustilaa ja panelin tuottoa. Kaikki victronin laitteet ovat ns. "smart" laitteita joten niitä voi seurata ja asetukset säätää kännykän bluetoothilla. Näillä kamppeilla auton hupipuolella on myös suoraan valmius lifepo4 akulle. 3kW invertteri jolla autoon saa 230V sähköt, invertterin perässä mikro, pistorasioita löytyy joten esim kahvinkeittimen tai airfryerin käyttö onnistuu, kuin myös esimerkiksi sähköpyörien lataus. Jääkaappina frezzer 12V 65litranen kompressorikaappi pakastelokerolla. Langattomat valokatkaisimet himmentimillä. Lämmityksen hoitaa hcalory 5kw diesel ilmalämmitin. Joka ottaa polttoaineensa auton omasta tankista. Ilmapuhallus kalusteiden alta keskelle/eteen autoa ja ilman kierto sängyn yli tavaratilaan josta lämmitin ottaa lämmitettävän ilman, autossa on ilmankierron ansiosta tasaisen lämmin. Radiona alkuperäisellä paikalla kojelaudassa on 9" android soitin jonka virrat on vedetty hupiakuille, näin radiota tms voi kuunnella ilman starttiakun tyhjenemisen vaaraa. Sänky on tehty auton pitkittäissuuntaisesti nukuttavaksi jolloin pituus riittää (205cm) Koko on levitettynä 205x175cm, kokoon painettuna 120x175cm. Sängyn alla tavaratila jonka korkeus ~85cm, syvyys 120cm ja leveys 175cm. Sängyn etupuolella on tilaa rakentaa pyötätaso sängyn alta esiin vedettäväksi, tämä ollu itellä ajatuksena mutta vielä tekemättä. Myöskään kunnolla istuvia istuintyynyjä ei ole. Kaikki kalusteet on tehty liimapuulevystä. Ei patjoja. Käyttämätön porta potta 365 Wc hätävarana. Auto ei ole täysin valmis joten käsityön leima näkyy, tekemistä ja viimeistelyä on varmasti! Eli voit viimeistellä kamppeen oman vaatimustason mukaiseksi. Autolla on kuitenkin ajettu reissuja jo pari kesää. Eikä autossa myöskään ole vesiä, kantavuutta on reilu 600kg joten vesisäiliö/lavuaari on mahdollista rakennella. Sprintteri itse on 2009 pitkä/korkea 319cdi automaatti eli uudempi 3litranen V6 joka on ainoa oikea moottori näihin. + automaattivaihteisto. Tällä tekniikalla auto on nätissä ajossa suht taloudellinen. Viimekesän reippaan 2500km Norjan reissun kulutus oli 10.8litraa/100km. Ilmastointi, vakionopeussäädin, moottorin polttoainelämmitin, penkin lämmittimet jne löytyy. Extrana sähköinen liukuovi, ja mersun orkkis kääntöpöydillä olevat kääntyvät etupenkit. Takatilaan on myös kolmen istuttava takapenkki. Näkyy yhdessä vanhassa kuvassa jossa lattia on vielä tumma. Auto on siis 5-paikkainen. En ole raskinut rei'ittää tuota uutta vinyylimattoa joten takapenkin kiinnityskiskot ei ole paikoillaan. Saa tottakai matkaan, kuten takapenkinkin. Alla isommat perus kesärengasta karkeammat Nokian rotiiva at+ 245/75/16 renkaat, näillä on saatu maavaraa useampi sentti lisää. Nopeusmittari säädetty näyttämään näillä oikein. Talveksi vakio kokoiset nastarenkaat ei kovin hyvät enää, kuvien mukaisilla samanlaisilla alumiinivanteilla mutta hopeat. Mersulle tyypillisesti muutamia ruostekukkia löytyy ja oikea takaovi on joskus edellisten omistajien aikaan vaihdettu toiseen ja maalattu päin sitä itteänsä, eikä se suorakaan ole. Samasta syystä takaovia ei ole eristetty eikä verhoiltu kun ajatus on ollut irrottaa ovet ja maalata ne kokonaan. Kesällä 22 autoon laitettu uusiksi takajarrut, hihna+kiristin+ohjainrullat+tuulettimen laakerointi, vesipumppu, laturi ja starttiakku. Alapallonivelet, raidetangot. Voimansiirron öljyjen vaihdot. + normaalit öljynvaihtohuollot. 3.5.23 vaihdettu kardaanin kannatinlaakerit ja taka iskunvaimentimet. Öljynvaihto 1/24 HUOM! Auton kokonaispaino on 3880kg joten se vaatii kuskilta C1/C-kortin, vaikka on M1 matkailuauto. Autossa ei ole (eikä tarvi) nopeusrajoitinta. Kokonaispaino onnistunee halutessaan muutoskatsastuksella pudottaa 3500kiloon (B-kortilliseksi) Mukaan saa järeät kolme lehtiset takajouset ja suuremman 100litrasen tankin. Ei vaihtoa, koska seuraava kulkine on jo hommattu. Hinnasta toki voi esittää tarjouksen. 21.4 auto viety takaovien maalaukseen.


Perustiedot

Kunto
Hyvä
Korimalli
Retkeilyauto
Merkki
Mercedes-Benz
Alusta
Mercedes-Benz
Vuosimalli
2009
Vuodepaikkoja
2
Pituus
7.00 m
Leveys
2.00 m
Väri
Sininen
Mittarilukema
379 000 km
Käyttövoima
Diesel
Vaihteisto
Automaatti
Vetotapa
Takaveto
Moottorin tilavuus
3000 cm³
Teho
140 kW / 188 hv

Lisävarusteet (17)

Lämmitetyt istuimet, Sähköavusteinen takakontti, Virtalähde 230V, Sähköiset sivupeilit, Sähköikkunat, Polttoaineenlämmitin, Käsikäyttöinen katto, Ilmastointi, Webasto/Eber, Keskuslukitus, Ohjaustehostin, ABS -jarrut, Airbag, Ajonestolaite, Vakionopeudensäädin, Vetokoukku, Kahdet renkaat

Ilmoittajan tiedot

Mika

Käyttäjänä

Joulukuu 2016

Sijainti

Tervola

Henkilöllisyys

Tunnistettu

Suojattu reCAPTCHA-palvelun avulla. Tietosuoja - Ehdot