Opel Calibra

2.0 Turbo FWD

Hinta: 7 900 €
Myy nykyinen autosi

Myydään

Ilmoitus jätetty16.3.2024

Sijainti

Perustiedot

Vuosimalli

1995

Mittarilukema

345 000 km

Moottoritilavuus

2.0 l

Käyttövoima

Bensiini

Vaihteisto

Manuaali

Rekisterinumero

-

Ajoneuvovero

-

Polttoainekulut

Esittely

Ollut minulla reilu 12v ja aika paljon on palikkaa vaihtunut vuosien saatossa. Alkujaan perus kangasjakkaroilla ja x20xev koneella varustettu versio. Alempana listaa mitä uusittu ja parsittu vuosien saatossa. Viimeksi leimattu vuonna 7/19 ja ajettu syksyyn 19 jonka jälkeen lojunut tallissa. Viimeiseen 2.5v ei ole muuta tehty, kuin säännöllisesti lämpimäksi käytetty ja ollut säilössä lämpimässä tallissa. Ja muutenkaan ole ollut, kuin kesäautona viimeiset 16v ehkä pidempäänkin. Uutena suomeen myyty ja saksassa valmistettu ja ollut pohjois-savossa koko ajan. Tekniikalla ajettu joku 30t rempan jälkeen ja korilla muistaakseni 345t itse tällä ajellut joku 65t näinä vuosina kun olen auton omistanut. Muuten hitsaamaton koppa paitsi takavalojen alle pieni soiro uusittu. Tästä kohti oli tukilistan messinkisien kiinnitysruuvien ympäriltä hävinnyt pelti pois syy varmaan kosteus ja nuo eri jalotmetallit vastakkain. Pohjaa tuosta massattu ja alkujaankin ruostesuojattu joten ei ole mätä kuten monet näistä tuppaa olemaan. Maalipinta ei ole enää uusi mutta välttänyt itselle ei ole ekana ollut ylimaalaus listoilla. Värinä Novaschwarz eli metallinhohtomusta. -Vaihdettu ja muutoskatsastettu c20let turbotekniikka joka peräisin vm 1994 Calibrasta. Tekniikka purettu palasiksi talvella 2013/2014 ja käyty läpi. Kantta hieman portattu tunexin toimesta vuodesta en tiedä mutta stanssit löytyi kannesta varmaan samalla kun holkitettu tuo yks kanava. Kasattu uusilla männärenkailla, lakruilla, tiivisteillä yms. ahtimena muokattu vakio ahdin jolla ajettu rempan jälkeen suunnilleen sama kuin koneella läpikäynnin jälkeen. kiertokangissa arpin pultit muuten käytetty laadukkaita orkkis ja tarvike osia. Jakopää ja vesipumppu uusittu 2020 jonka jälkeen ajettu ehkä n.km ja käytetty lämpimäksi säännöllisin väliajoin vuodet alka olla täynnä seuraavaan remminvaihtoon. -Alustana edessä "kw":n coili tolpat ja takana kw:n -40 jouset ja iskareina joka nurkassa konin sportit pikasäädöillä. Nämä leimattu samalla, kuin tuo tekniikka - vaihdelaatikko f20 peräisin gt vectrasta jolla oli ajettu 150t. Kytkimenä saffan jäykempi asetelma ja helixin 5 lapainen jousitettu sintteri vauhtipyöränä lättänä n. 4.5kg teräksinen limppu eli joku puolet vakiota kevyempi. Askiin uusittu talvella 19/20 stefat ja tiivisteet. -koneen vesiletkut vaihdettu do88:in tekemiin sinisiin silikoni letkuihin ja samalla uusittu rosterinen vesitukki koneen taakse samoin uusi nissensin syyläri. Syyläri mallia vakio joten siihen saa vielä vakio välijäähyn kiinni. - vaihdettu isompi öljynjäähdytyksen kenno ja vaihdettu nyloninen venttiili sinne öljypumppuun niin pysyy paineet kurissa. -Välijäähdytin mitoilla tehty ja on piilossa keulan sisässä ja lähdöt on suoraan käypäsiä ei tarvii supistuksia/laajenuksia laitella. Ahtoputket enimmäkseen alumiinia silikooni jatkoin ja tophattina alumiininen avarampi joten ei vakio kaasuläppäkotelon päällimuovi käy paikoilleen -Vakio ajotietokone korvattu tuommosella "älykkäämmällä" versiolla joka vakio paikalla ja toimii orkkis napeilla. Saa aika paljon enemmän tieto pihalle kuin vakio ajotietokoneelta. Tämä taitaa ainoa olla mikä on suomenkielinen. -Vakio öljynpaine/volttimittari korvattu 2xplx näytöllä ja öljynpainemittarilla. Plx laajakaista on autossa kiinni samoin ahtopainemoduli. -KN mallikohtainen kartiosuodatin jota koitettu koteloida ja tuoda putkella koteloon raitista ilmaa -Vakio ecu nyt paikoillaan. Toinen sorkittu mukaa missä on n.1barin kartat ja katkaisimella vaihdettavissa vakio kartta. Vakio bensapumppu ja linjat pitää päivittää jotta uskaltaa turvallisesti tällä sorkitulla eculla ajaa. Walbron 255 pumppu tulee mukaan. -apurungot ja tukivarret puhallettu puhtaaksi ja maalattu. samalla uusittu kaikki puslat powerflexiä mitä on saanut ja loput sitten laadukasta tarviketta. Raidetangot päineen ja alapallot laitettu uusittu -Jarrulinjat taakse uusittu. Tämä homma sen verta vielä vaiheessa että pari kannaketta laitettava ja ilmattava jarrut. Nyt edessä 308mm uritetut/poratut levyt ja satuloina käytännössa aero saabin satulat ebcn yellow stuff paloilla näillä ei ole vielä ajettu, kuin tuo km mikä jakopäälläkin. Takana vakiot kunnostetut satulat 2x35mm männillä ja blackdiamondin paloilla ja uritetuilla levyillä. Edessä ja takana teräspunosletkut ja jarrupääsylinterinä turbo calibran vakio sylinteri -Sisustaksi vaihdettu turbon nahkasisustus ja bägillinen nahkaratti. Mukaan saaSparcon pro/2000 kuppipenkit. -Ulkokuori suht vakiot. Takalasin lippa ollut paikoillaan ja nyt pohjamaalissa oleva mikä lie puskin ja lasikuituinen konepellin aihio. Mukaan saa vakio konepellin ja etupuskurin sekä taakse toisen vakio puskurin, muoviset riegerin helmat, takapuskurinjatkeen sekä mattigin takaspoikan mallia matala. Takana ledi valot mukaan saa vakio valot. edessä hyvät vakio umpiot sumuvaloilla. Mukaan saa myös yhden tai kaks paria jotain tummia enkelinsilmiä ja läjän vakio umpion osia mistä saa ehjiä kasattua. -Pakoputkisto on vakio dp jonka jatkeena e-hyväksytty 2.5" keraaminen katti ja siitä loppu pätkä 2.5" ränniä yhdellä vaimentajalla. -vanteina zito titanin 7.5x17" jollain rosterikehällä. renkaina nankangit koossa 205-45 jotka myös muutoskatsastettu kuten muutama muukin eri 17" rengaskoko. - Laitettu uusi vaihdevivusto uusilla puslilla ja 4h-techin vaihdevälin lyhennys sarjalla. -Moottorin ja vaihteiston tukikumit uusittu -startti uusittu -akku optima redtop vaihdossa jos jotain halutaan tarjota niin kelpaa vain: pulpettivene. projektikin kelpaa ei tarvii valmis olla enkä tarvii elektroniikkaa. Kelpaa myös 15-20 heppanen 4t kaukohallintalaitteilla varustettu lyhyt rikinen perämoottori sähköstartilla sekä jarruton venetraileri Mukaan saa myös läjän kertyneitä osia. Osa tuossa yllä kerrottu mutta löyty ainakin vielä vetareita, virranajakajia, imm, vakio väläreitä ja käytetty vakio syyläri ja varmaan jotain muutakin. S-postilla kizen78@gmail.com tavoittaa tai sitten whatsappi. Ja tietty perinteinen puhelu.


Tekniset tiedot

Korimalli
Coupe
Vetotapa
Etuveto
Moottorin tilavuus
1998 cm³
Teho
150 kW / 201 hv
Vääntö
280 Nm
Kiihtyvyys (0-100)
6.8 s
Huippunopeus
245 km/h
Vetomassa jarruin
1300 kg
Vetomassa jarruitta
580 kg
Väri
Musta
Henkilömäärä
4
Ovien lukumäärä
2

Lisävarusteet (18)

Sähköiset sivupeilit, Urheiluistuimet, Sähköikkunat, Metalliväri, Pimennetyt ikkunat, Kevytmetallivanteet, Urheilualusta, Keskuslukitus, Ohjaustehostin, ABS -jarrut, Airbag, Sumuvalot, RDS Radio, USB A-liitin, Ajotietokone, Audioliitin, CD-soitin, Radio


Kulutus ja päästöt

8.9 l/100km

Ilmoittajan tiedot

Tero Väisänen

Käyttäjänä

Lokakuu 2013

Sijainti

Siilinjärvi

Henkilöllisyys

Tunnistettu

Suojattu reCAPTCHA-palvelun avulla. Tietosuoja - Ehdot

Autovex

Helpoin tapa myydä auto parhaaseen hintaan!

AutoVexin avulla tavoitat yhdellä kerralla kaikki suurimmat autoliikeketjut, sekä sadat keskisuuret ja pienet autoliikkeet ympäri maan. Ilmaiseksi!

Siirry AutoVexiin